Allergisk chock

Vilken dag...Oj oj oj.
Börjar med frukost, lungt och fint, gröt och ägg. Direkt efter så får min syster Malin panik och säger att det kliar och bränner på huden och snabbt dyker det upp röda spräckliga utslag över i princip hela kroppen.
Akut vill hon att vi ringer sjukvårdsupplysningen för att se vad dom säger och jag är på detta dum i huvudet för att jag inte gör saker snabbt nog. "FATTAR DU ATT JAG HAR SVÅRT ATT ANDAS ELLER!?!?"
Så vi tar på oss i ljusets hastighet(jag glömmer bh:n, har fett hår och mörka kratrar under ögonen), åker ner med hissen till gården där vi hämtar cykeln. Jag SKJUTSAR syrran på pakethållaren fortare än blixten till vårdcentralen för det är ju dumt att ringa ambulansen i onödan som syrran påstod;) (eller inte)
Väl där fick hon tabletter, 13 st närmare bestämt mot allergin, adernalinspruta i baken (hehe hehehehhhe) och sen fick hon åka ambulans till Sahlgrenska. Vid detta laget hade det mesta lagt sig så det var inga sirener där inte, bara transport.
Sen fick vi vänta på läkare som skrev ut tabletter och adrenalinspruta att ha hemma då vi inte vet vad som orsakar allergin...
Måste dock tillägga att det INTE var roligt på nått sätt just när det vars om värst. Men efteråt måste man kunna ha lite skoj åt hela situationen:)
//bacillus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0